Handelsbetingelser og kunde- og privatlivspolitik

Senest redigeret 28. februar 2024

Indholdsfortegnelse (klik på det ønskede emne)

VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER

SySL redesign
Tinghusvej 13, st. tv.
3480 Fredensborg
E-mail: kontakt@sysl.dk
CVR nr.: 40783938

SySL redesign er en dansk virksomhed og lyder under danske love.

SySL redesign sælger også varer fysisk, i popup butik. Her genfindes et lignende sortiment som i webshoppen, men er uafhængig af hinanden.
No16
Jernbanegade 16
3480 Fredensborg


PRODUKTER

I webshoppen forhandles mærkesvarer samt varer produceret af SySL redesign;
Mærkesvarerne er primært indkøbt fra Villy Jensen og Permin
Villy Jensen er Skandinaviens største grossist indenfor sy- og strikketilbehør. De forhandler anerkendte brands som fx. Gütermann, Prym, DMC. Villy Jensen producerer også varer i sit eget navn.
Permin startede helt tilbage i år 1854 i København. Det har siden udviklet sig til et af de førende firmaer indenfor håndarbejde, og er stadig familieejet, nu på 3. generation.  De forhandler bl.a. brands som DMC, Addi og Eva Rosenstand. Permin producerer også varer i sit eget navn.
Varer produceret af SySL redesign, kan både være opskrifter og håndlavede produkter. De håndlavede produkter kan være helt eller delvist upcyclede, det vil sige syet om fra et tidligere stykke brugt stof.  
Dette fremgår tydeligt under hvert enkelt produkt; i varebeskrivelsen og yderligere information.

At varen er upcyclet, af et allerede stykke brugt stof, betyder ikke at forbrugernes ret frafalder. Købeloven gælder stadig, med bl.a. 2 års reklamationsret. Men man accepterer at få en vare, der allerede har været brugt og således at der kan forekomme `fejl´, som fx. et hul, der er repareret. Dette fremgår også i varens beskrivelse.
Ved køb af varer i SySL redesigns webshop, skal du acceptere at du har læst handelsbetingelserne og herved regner vi med, at du har gjort dig bekendt med varens oprindelse.

Der kan være farveforskel fra produktvisningen på din skærm/enhed i forhold til den fysiske vare. Vi efterstræber selvfølgelig at varebillederne efterligner virkeligheden så vidt muligt, men hver skærm er forskellig og dette kan således ikke undgås.
Du kan l
æse om bl.a. fortrydelsesret i nedenstående afsnit. 


KUNDE- OG PRIVATLIVSPOLITIK

For at du kan indgå aftale med SySL redesign og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mailadresse

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb.

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Personoplysningerne registreres og opbevares hos SySL redesign:
– gennemførte køb opbevares i 5 år
– inaktive konti opbevares i 12 mdr.
– igangværende, annullerede eller mislykkede ordrer opbevares i 7 dage

Du har mulighed for at oprette en konto i SySL redesigns webshop. Det er ikke en nødvendighed for at gennemføre et køb hos os. Du kan til enhver tid, tilgå din konto fra vores hjemmeside, hvor du bl.a. kan ændre dine kontooplysninger, se dine ordrer eller afslutte din konto. Ved problemer venligst skriv til kontakt@sysl.dk.

Læs mere om hvordan vi håndterer dine personoplysninger i vores privatlivspolitik.


BETALING

SySL redesign modtager online betaling med MobilePay, VISA, VISA Electron, Maestro, MastercardPayPal, American Express og China UnionPay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Du modtager en ordrebekræftelse på oplyste mailadresse, direkte ved afsluttet køb, og igen en bekræftelse ved afsendelse af fysiske varer. De dokumenter bliver kun sendt til dig digitalt. Har du brug for en faktura, så send en mail til kontakt@sysl.dk.

Alle beløb er i DKK (Danske kroner) og inklusive moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

SySL redesign bruger Lunar, Stripe samt PayPal, som alle er anerkendte betalingsløsninger. Lunar er en bank grundlagt i Danmark. Stripe og PayPal bliver begge brugt verden over.
Disse betalingsløsninger krypterer og håndterer alle oplysninger omkring dit køb, så dine data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Du kan læse mere på LunarStripe samt Paypal.


LEVERING OG FRAGT

SySL redesign tilstræber så vidt muligt at afsende fysiske ordrer 1-3 hverdage (ikke helligdage) efter bestillingen. Digitale varer sendes direkte på den af kunden oplyste mailadresse (dog ikke gavekort til kurser, der udstedes manuelt og derefter sendes per mail).

Vi sender til hele Danmark.
Vi leverer ikke fysiske varer til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland), men digitale varer, som fx. opskrifter, kan købes fra udlandet.

Du kan vælge at sende dine varer med PostNord, GLS eller DAO. Fragtpriser fra 25 kr. 
Fragten bliver beregnet ud fra brevets/pakkens totale vægt og valgt udleveringsmåde.
I købsprocessen kan der vælges udleveringssted eller levering til den leveringsadresse, der angives ved bestillingen, medmindre andet er aftalt.
Du kan læse fragtbetingelserne for hvert fragtfirma på deres respektive hjemmesider.

SySL redesign tilbyder gratis fragt ved køb fra 300 kr og derover (=kassens totalsum, efter fx. rabatter er trukket fra).

Der leveres fysiske varer alle ugens hverdage (dog ikke helligdage). Din ordre vil blive leveret 2-5 hverdage efter afsendt bestilling, afhængig af valgt fragtmulighed.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Opstår der problemer eller spørgsmål, venligst kontakt SySL redesign på mailadresse kontakt@sysl.dk.


FORTRYDELSESRET

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på fysiske varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Bemærk at der ikke ydes fortrydelsesret på digitale varer.

Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal meddeles SySL redesign senest 14 dage efter modtagelse af varen på mail kontakt@sysl.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Senest 14 dage efter at vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten, skal du returnere forsendelsen. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde og sende med den returseddel, som vedhæftes i svarsmail fra os, samt en kopi af ordrebekræftelsen i pakken, og sende varen til:

SySL redesign
Tinghusvej 13, st. tv.
3480 Fredensborg


VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.


VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Det er op til SySL redesign at vurdere varens stand.


TILBAGEBETALING

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig (dvs. ikke evt. returneringsomkostninger), herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres såvidt muligt med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur og således har mulighed for at vurdere evt. værdiforringelse.


REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. SySL redesign vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside – kfst.dk/.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

SySL redesign
Tinghusvej 13, st. tv.
3480 Fredensborg

Der modtages ikke forsendelser på efterkrav.


KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt i vores webshop kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform – ec.europa.eu/consumers/odr/.

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores mailadresse: kontakt@sysl.dk.


LINKS TIL FORBRUGERRETTIGHEDER

Du kan læse mere om dine rettigheder som forbruger på forbrug.dk samt forbrugerombudsmanden.dk.

Scroll to Top